سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچ و رولپلاک

نظر

تبرئه بوریس جانسون در دادگاه انگلیس


 

  • تبرئه بوریس جانسون در دادگاه انگلیس
     ،

    دادگاه عالی انگلیس اتهامات علیه بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین این کشور، مبنی بر دروغ‌پراکنی و فریب مردم در کمپین همه‌پرسی سال 2016 در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را رد کرد.

    مارکوس بال، فردی که در کمپین همه‌پرسی سال 2016 حضور داشته جانسون را متهم کرده بود مردم را با اشاعه این دروغ که انگلیس هفته‌ای 350 میلیون پوند به اروپا پول می‌دهد فریفته است. بنا به گفته بال، جانسون که از طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است در کمپین 2016 این جمله را بر روی یک اتوبوس قرمز رنگ نوشته بود.

    انتظار می‌رود دادگاه عالی انگلیس در آینده دلایل خود را برای رد اتهامات مطرح شده علیه بوریس جانسون اعلام کند.

    جانسون از رقبای اصلی برای جانشینی ترزا می، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، است که روز گذشته (جمعه) رسما استعفا کرد و از سمت خود کنار رفت. «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس و رقیب اصلی جانسون پس از این رای دادگاه در توئیتر خود نوشت: «بسیار خوشحالم که می‌بینم پرونده دادگاهی بوریس جانسون بسته شد. احساس می‌شود آزادی بیان به‌طور فزاینده‌ای مورد چالش قرار گرفته است. همیشه باید به‌دنبال باز کردن فضای بحث‌های سیاسی باشیم و نه بستن آن».

    بوریس جانسون گفته است اگر پیروز انتخابات شود کشورش در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) به‌طور قطعی برکسیت را اجرایی می‌کند. او در حال حاضر برای تصاحب جایگاه نخست‌وزیری با 13 کاندید دیگر رقابت می‌کند، اما نسبت به آن‌ها شانس بیش‌تری دارد. روند تعیین نخست‌وزیر ممکن است دو ماه طول بکشد.